Bokbloggsjerka 7 – 10 april

Hej!

OMG antar att ni redan vet detta men det hände nyss ett fucking terror dåd i Stockholm! det är helt kaos och jag var rätt nära när det hände. Var i skolan då och som tur var slutade jag sent vilket gjorde så att jag inte hann åka ner på stan. Men nära och kära var i stan då och fick order att stanna i butikerna de var i osv. Helt jävla sjukt, alla tankar går till de drabbade ❤ Pray for Stockholm,  3 döda och 8 skadade vad jag vet….

Dagens bokbloggsjerka fråga: Bokserier kan pågå i en hel evighet. Vad tycker du om det?

Åhh nej hatar när författaren väljer att dra ut på serien… usch den blir sämre. Om vi tar exempel House of night serien av P.C Cast den har 12 böcker i sig och blev bara sämre och sämre. Jag tycker trilogier är bra och annars max typ 4 böcker i en serie. Dock beror det också lite på vad det är för genre och hur många sidor det är i varje bok. Jag tröttnar oftast på en serie om den blir för lång, men i vissa fall kan det vara rätt bra beroende på hur skicklig författaren är 🙂

Ha en skön helg fast en terror dåden har skett…

13 kommentarer

Under bokbloggsjerka, idag, jerka

13 svar till “Bokbloggsjerka 7 – 10 april

  1. Tycker som du angående bokserier. Och skönt att höra att du och din familj är ok. Själv bor jag långt från Stockholm men det känns ändå fruktansvärt hemskt.

  2. Ja det är otroligt hemskt. Serier som pågår för länge tenderar bli tråkiga.

  3. Så galet hemskt, alla tankar går till de drabbade och deras familjer ❤️ Var i skolan när det hände och upptäckte först efteråt, runt 17, vad som hänt… Fick en ordentlig klump i magen 😢

    När det gäller bokbloggsjerkan tycker jag att det kan vara rätt bra med långa serier, men det kan också bli utdraget. Exempel på bra lång serie: Sagan om is och eld (game of thrones). Exempel på en serie jag önskar var längre: Harry Potter.

  4. Vad skönt att dina nära och kära är okej!

  5. Många ungdomsserier är trilogier vilket är rätt lagom när de handlar om samma saker.. det är lite annars med deckare när det är ny handling i varje bok men samma karaktärer.

  6. Favoritserier är jag lite mer accepterande med när det gäller antalet delar. Men det är många serier som jag tröttnat på. Egentligen är trilogier ganska lagom 😉

  7. Om författaren lyckas göra det bra skulle jag nog orka följa en serie väldigt länge. Tyvärr så händer det ju inte speciellt ofta.

  8. Håller med, 3-4 böcker är väldigt lagom och bra.

  9. många tycks i likhet med mig själv föredra 3 – 4 böcker i en serie

  10. Ja, det är lagom med 3-4 böcker i serier.

  11. Trilogier är precis lagom längd på en serie.

  12. Trilogier känns lgom för mig också.

  13. Det är så fruktansvärt. Det finns inte ord och jag är så ledsen för alla drabbade. ❤

    Håller med om utdragna bokserier. Jag vågar mig sällan på dem själv ^^;

Lämna en kommentar