Bokbloggsjerka 21 – 24 april

Hej!

Är riktigt trött och kopplar av genom att jag ser om lite disney filmer, jag menar man kan aldrig bli för gammal för disney, eller vad tycker ni? Hursomhelst är ded dags för helgens bokbloggsjerka

Frågan lyder:

Hur avgörande är karaktärerna tycker du?

Jag vet inte om jag har uppfattat frågan rätt, men ja karaktärerna är väldigt viktiga. Det är endå dem som gör själva boken och utgör grunden för berättelsen. Dåliga karaktärer=dålig bok. Är en karaktär för platt eller att det inte händer något. För mig är det viktigt med levande karaktärer , jag vill känna mig connected eller intrigen med karaktärerna. Ett plus är det om jag får känslor när jag läser boken, alltså ex att mitt hjärta kan börja värka eller att tårar kan börja rinna. Tror ni förstår vad jag menar 😉
Ha en trevlig helg!
9 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

9 responses to “Bokbloggsjerka 21 – 24 april

  1. visst är levande karaktärer viktiga, men frågan är om det alltid är de som är helt avgörande?

  2. Jo, jag förstår vad du menar men jag kan nog göra undantag också och gilla böcker där karaktärerna inte är så välskrivna.

  3. Jag håller helt med dig. Levande karaktärer är viktigt, kanske inte avgörande för om jag gillar boken men ändå väldigt viktigt.

  4. Förstår vad du menar och håller med 🙂

  5. Jag förstår så väl vad du menar. 🙂 En dålig karaktär är nog varken bra att ha eller råka ut för i böcker. 😀

  6. Klart en aldrig är för gammal för Disney! ;D För mig är också karaktärerna det allra viktigaste – funkar de inte funkar ingenting i en bok så det så. Förutom om det är typ en fackbok då ..

Kommentera

