Bokbloggsjerka 2 – 5 juni

Hej!

Nu var det äntligen helg! whoo, är dessutom ledig på måndag och tisdag, kan det bli bättre xD Då var det dags för helgens Bokbloggsjerka hos Annika.

Frågan lyder:

Även om det var snöstorm i Arjeplog i dag så finns det mycket som tyder på att sommaren är på väg. Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänge med er när ni åker bort, etc.)?

Jag brukar strunta i att planera vad jag ska läsa eftersom jag ändå inte orkar gå efter det. Utan jag tar det väldigt spontant och tar den bok jag känner för i stunden. Det bästa är när det är spontant xD

Jag ska på en utlandsresa till Wien i sommar Då kommer jag ta med min mobil som jag kommer läsa på för det mesta. Jag läser på kindle, amazon för er som är nyfikna. Detta år vande jag mig vid att läsa på en läsplatta aka något elektroniskt och har blivit helt fast. Det är så himla enkelt och skönt att ta med sig sin mobil/platta, då man kan lätt börja läsa när som. Men även en bok kommer säkert slinka ner också

9 kommentarer

Under bokbloggsjerka, idag, jerka

9 svar till “Bokbloggsjerka 2 – 5 juni

  1. jag tycker att det är roligt att planera. sedan kan en ju göra som en vill

  2. För mig är planering halva nöjet, ungefär likadant som för en semesterresa där resan på något sätt börjar redan på planeringsstadiet 🙂

  3. Jag tänker också ta det lite som det kommer och läsa det jag känner för i stunden, men det lär nog bli nån inspirationslista som jag sen inte följer, har svårt att motstå listor 😉

  4. Det brukar ändå bli att planerna ändras så lika bra att låta bli på bokfronten 🙂

  5. Jag vill helst inte planera men jag gör alltid det ändå 🙂

  6. Instämmer med samtliga tidigare kommentarer 😃

  7. Wien är underbart! Hoppas du får en fin semester där!

  8. Så lite planering som möjligt och mycket spontanitet vad gäller lustläsning, så skulle jag nog välja att ha det. Varit till Österrike ett par gånger, varav Wien en av gångerna, massor av spännande kultur, historia och fantastiska platser att besöka, missa för allt i världen inte slottet Schönbrunn! 😉

  9. Nja, jag gillar att plocka ut en hög som får följa med ut till landet men sen är det förstås lusten och tiden och allt annat som påverkar vad jag faktiskt läser.

Lämna en kommentar