Bokbloggsjerka 21 – 24 november

Hej!

Tänkte testa det här med bobloggsjerka för första gången, det ska bli intressant. Men ja idag är det sista dagen för bokbloggsjerkan men det funkar nog ändå:) Det här är helgens jerka

Helgens fråga är:

Vad säger du? Varför läser du egentligen böcker?

Åh, den frågan blir inte lätt att svara på, Jag har nog alltid läst ända sen jag var pytte liten.

Jag minns så väl dom första böckerna jag läste, men det som verkligen fick mig att börja läsa var faktiskt Lasse & Maja böckerna.

Men åter till frågan, jag läser för att man dras in i en annan värld och då kan man för stunden glömma bort sitt eget och bara ja tänka sig hur det är att vara med i boken. Man kan få så mycket på köpet av att läsa böcker. Kunskap, tankar, drömmar.

Att läsa är så bra, om man vill fly undan verkligeheten ett tag så är det bara att ta en bra bok och börja läsa.

Man kan läsa överallt, i sängen,i badkaret,i soffan,på golvet,ute,i skogen,i bilen,på bussen,när du tränar osv. Du kan läsa vart du än går.

 

 

Lämna en kommentar

Under bokbloggsjerka

Lämna en kommentar