Bokbloggsjerka 30 januari – 2 februari

Hej! nu var det dags för helgens jerka.

Den här veckan så undrar Annika Vad tycker du, fungerar upprepningar eller ser du helst att de lyser med sin frånvaro?

Det är svårt att svara generellt på den här frågan, det beror helt på hur det är gjort. Men helst någon cliffhanger för att man ska få lite längtan efter att få reda varför, hur och när det kommer att hända. Men inga stora spoilers som gör att man redan nästan har läst alla viktiga händelser i boken. Annars blir det väldigt tråkigt att läsa boken. Igentligen bryr jag mig inte så mycket om det är upprepningar, utan det kan vara upprepningar men då måste boken ha något speciellt i sig så att man vill läsa vidare. Ex, alla böcker som handlar om vampyrer/övernaturligt är i princip likadana, dom har samma handling. En människa blir kär i en icke människa osv. (ni fattar säkert vad jag menar)

Vad som kan vara irriterande ibland är om ett ord upprepas hela tiden och stör läsningen.  Speciellt om man läser en bok som är översatt till svenska så kan man hitta lite jobbiga ord här och där om man läst boken på engelska ex.

3 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka

3 responses to “Bokbloggsjerka 30 januari – 2 februari

  1. Visst kan vissa böcker upprepas i det oändliga, men jag tycker nog det finns en och annan vampyr/övernaturliga böcker som inte följer samma mall =)

  2. Böcker inom samma genre är ju inte direkt någon upprepning på det viset, mer en mall då 🙂

  3. Ordet upprepningar innehåller många aspekter som jag inte tänkte på när jag skrev mitt första inlägg i ämnet.

Kommentera

