A Court of Thorns and Roses

Titel: A Court of Thorns and Roses

Författare: Sarah j. Maas

Förlag: Bloomsbury Children’s

Serie: A Court of Thorns and Roses#1

Språk: Engelska

Sidor: 416

Utgivning: 2015

OBS SPOILERS kan förekomma!

Handling: When nineteen-year-old huntress Feyre kills a wolf in the woods, a beast-like creature arrives to demand retribution for it. Dragged to a treacherous magical land she only knows about from legends, Feyre discovers that her captor is not an animal, but Tamlin—one of the lethal, immortal faeries who once ruled their world.

As she dwells on his estate, her feelings for Tamlin transform from icy hostility into a fiery passion that burns through every lie and warning she’s been told about the beautiful, dangerous world of the Fae. But an ancient, wicked shadow grows over the faerie lands, and Feyre must find a way to stop it . . . or doom Tamlin—and his world—forever.

Omdöme: Jag har läst hennes andra serie Throne of glass och jag har älskat den, så jag hade höga förhoppningar på att jag skulle åtminstone gilla den. Jag hade inte förväntat mig att jag skulle älska den. Sarah har redan skapat en awesome serie redan, men jag kan inte tro det hon gjorde det igen! whoo, alltså den är lika bra som Throne of glass.

I början fick jag ärligt talat kämpa lite för att läsa vidare, jag drogs inte in direkt i boken utan fick läsa en del. Men när jag väl drogs in i boken så gick det väldigt fort att läsa ut den. Asså åhh omslaget är så vackert, men jag hade lite svårt att föreställa mig hur alla såg ut… jag antar att det är Feyre som är på omslaget. Tamlin och Lucian var så underhållande, skulle gärna velat läsa ur deras Point of view. Men jag störde mig på att man inte fick veta hur gamla dom var, jo Feyre var 19 men ex Tamlin, hur gammal var han?! jag gissar på att han är över 400 år gammal. Inte lite gammal för att vara med en 19 åring… vilket litet pervvo. Så är det i många böcker att tjejen faller för en vääldigt mycket äldre kille ex i the iron fey, Ash och Puck är skit gamla och i alla vampyr böcker…. Men kärleken har inga gränser va?;)

Rhysand var bara med i slutet typ, jag hade väntat på att han skulle träda fram och ta plats. Men när jag först fick reda på att han var Amaranthas hora så blev jag lite besviken. Men sen fick man faktiskt reda på varför och lite mer om hans liv. jag hoppas på att han kommer vara med mer i nästa bok, fast han dog..:(

Ett stort plus är att det inte är en jävla CLIFFHANGER, som det alltid är. Det slutar med att du vet att det kommer hända så mycket mer i framtiden, man har ingen aning och det är det härliga för det blir inte kul om man kan gissa sig till vad som kommer att hända i nästa bok.

Jag ger den                                                                      5/5

Lämna en kommentar

Filed under bok, bokrecension, recension

Kommentera

