Bokbloggsjerka 27-30 maj 2k16

Heej!

Nu var det fredag igen och dags för bokbloggsjerkan! I helgen deltar jag i en läs-a-lot, mer om det finns här .

Annika undrar:

Temat för veckans fråga är med andra ord musik i kombination med böcker. Har en av dina favoritartister utkommit med en bok som du tycker att vi ska läsa? (För mitt vidkommande är jag ruskigt nyfiken på boken om Paul Stanley från Kiss). Kan du ge exempel på en bok som har en stark koppling till din favoritgenre? Envisas en av dina favoritförfattare med att ”spela” musik i böckerna som du absolut inte gillar? Eller….?

Svår fråga, läser inte alls mycket böcker som just artister har ”skrivit” eller ja som handlar om en artist just. Den som dyker upp i min hjärna är  ”Kurt Cobain finns inte mer”. Sen har jag också läst självbiografin om Michael jackson, moonwalk. Nu kommer jag inte på någon mer självbiografi som jag läst, eller jo om Anne Franks dagbok gills så har jag läst den! Den handlar ju ändå om hennes liv utifrån hennes riktiga dagbok.

Ha en skön helg!

4 kommentarer

Under bokbloggsjerka, idag, jerka

4 svar till “Bokbloggsjerka 27-30 maj 2k16

  1. Någon biografi om musiker har jag inte läst faktiskt!

  2. Michael Jackson har jag faktiskt inte läst något om trots att jag läser en del böcker om artister.

  3. Har varken läst om Kurt Cobain eller Michael Jackson, tror inte det räcker med intressanta personligheter för att jag ska vilja läsa om dem. Jag måste nog gilla dem också 🙂

  4. Fialia

    Känner faktiskt att jag inte är intresserad alls av att läsa om artisters liv.

Lämna en kommentar