De mest efterlängtade böckerna 2016

Shoo!

Nu har det dock redan gått hälften av året men jag syftar då på de böcker som inte har utkommit än i år. Jag kommer lista mina topp 10 most anticipated reads

  1. 28260587.jpg

Femte boken i Throne of glass serien som jag älskar. Kan inte beskriva hur taggad jag är, jag kan inte vänta tills september!!! Rowan & Aelin forever ❤

2.   ATorchAgainstTheNight_CV 4.14

Andra delen i An ember in the ashes serien eller trilogin, måste få veta hur det går för laia och Elias, det slutade med en stor cliffhanger…

3.  18584855.jpg

Har ingen aning hur Heartless kommer vara, har innan läst Meyers serie ”The Lunar Chronicles ” och har gillat den. Har sjukt höga förväntningar och eftersom det är en re-telling av Alice i underlandet har jag för mig så är jag ännu mer förväntansfull på boken.

4.  16682761._SY540_.jpg

Sista delen i The remnant chronicles (trilogi) och kan inte beskriva hur anticipated jag är. Läs de två första delarna om ni inte redan har gjort det!

5.  23367261.jpg

OMG this book is going to be amazing, slutet var så bra i förra boken. Crystal storm är femte boken i ”The falling kingdoms” serien och gillar starkt denna serie.

6.  9780399167850.jpg

Sista delen i ”the young elite” (trilogin) och ja vad mer ska man säga, måste få veta slutet i denna fantastiska trilogi! Vill inte spoila något för er som inte läst trilogin än.

7. 26114463

Har aldrig läst något av Jay Kristoff så har ingen blekaste aning om han skriver bra eller dåligt. Men jag föll för handlingen och den ligger därför på min topp lista. Läs om boken här

8.  29056083

Jag tror exakt alla vet om harry potter så jag behöver nog inte förklara mer xD

9.  29519514.jpg

Åh herregud, jag både hatar och älskar denna bok, the end just killed me jag känner mig inte riktigt hel förens jag får läsa nästa del. Jag förstår egentligen inte varför jag gillar denna bok, alla killarna är riktiga assholes alltså bokstavligt talat dom värsta jag stött på. Men ändå finns det en glöd i boken som får mig att gilla den. Klicka här om ni vill läsa mer om den

10. 18200484.jpg

Andra delen i the six of crows serien, taggad på nästa del fast jag inte läst första , men har läst Bardugos andra serie och har gillat den så antar att den är lika bra. Klicka här om du vill läsa om boken

Nu var det inte exakt alla böcker som jag är taggade på, men dessa var mina topp 10 som jag inte kan leva utan i princip xD

I hope you enjoyed it 😉

xoxo

 

1 kommentar

Filed under idag

One response to “De mest efterlängtade böckerna 2016

  1. Åh, jag vill läsa typ alla. Men allra mest Empire of Storms & HP! ❤ Och läs Six of Crows snart, den är till och med bättre än Bardugos första serie. 😉

Kommentera

