Bokbloggsjerka 24 – 27 februari

Hej!

Dags för helgens bokbloggsjerka

Frågan: Jag kan inte gå in på en bokhandel utan att köpa böcker som jag känner ett absolut tvång att äga just där och då. Jag utgår ifrån att alla känner igen sig (eller har jag fel?), var tror du att detta tvång/denna impuls bottnar i?

Det där känner jag igen mig i lite, man kan bli helt dragen till en viss bok och inte sluta tänka på den. Dock så händer det bara när jag går in i science fiction bokhandeln eftersom där har dom ett väldigt stort utbud av böcker som just jag läser. Där kan det hända en hel del impuls köp, ser jag en helt ny bok som jag har kollat in på goodreads ett tag eller bara känner igen en ny bok så kan jag inte stå emot utan då händer det att jag köper den.

Men för det mesta så lånar jag nog på biblioteket,helt gratis. passar mig perfekt eftersom jag typ inte har någon mer plats i min bokhylla och sen har jag inte så mycket pengar.

 

Ha en trevlig helg!

 

13 kommentarer

Under bokbloggsjerka, idag, jerka

13 svar till “Bokbloggsjerka 24 – 27 februari

  1. Jag vill nog helst ha ett alldeles eget bibliotek här hemma 🙂

  2. Jag lånar det mesta jag läser men visst finns det en och annan bok jag gärna vill köpa. Älskar att ha böcker hemma ju =)

  3. nej, naturligtvis borde en låna mera och köpa färre. har stora problem med mina överfulla hyllor

  4. Just i SF-bokhandeln brukar jag kunna hålla mig. Fast förra veckan så köpte jag två böcker där…

  5. Lyckliga du som kan hålla dig till biblioteket!

  6. Biblioteket är en så himla bra uppfinning 🙂

  7. Jag gillar bibliotek, men nu för tiden lånar jag sällan annat än böcker för min research.

  8. Bibliotekets hylla där SF-böcker finns har på senare tid fått den där lockelsen för mig som kanske science fiction-bokhandeln har för andra. 😉

  9. Jag har också tänkt börja låna igen. Bokhyllorna är rågade och jag har inte plats för fler hyllor.

  10. Bibliotek är bra, hälsar bibliotekarien 🙂

  11. Det är lite synd att bibliotek inte funkar för mig.

Lämna en kommentar